Regulamin Serwisu RON24.pl
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin został przygotowany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. U. z 2024 r. poz. 1513, z późn. zm.) i jest udostępniany nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu RON24.pl („Serwis”), co zapewnia możliwość zapoznania się z jego treścią przed zakupem Raportu RON. Regulamin udostępniany jest w formie, która umożliwia jego pobranie i utrwalanie.
- Administratorem Serwisu RON24.pl jest Centrum Procesów Bankowych i Informacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem: ul. Leona Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000035860, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, o numerze identyfikacji podatkowej (NIP) 5260213095, numer REGON 011052830, numer BDO 000511624, („CPBiI”), która świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu RON24.pl, a w zakresie danych osobowych Klientów Serwisu RON24 przetwarzanych w związku z zakupem Raportu RON administratorem jest Związek Banków Polskich z siedzibą przy ul. Leona Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa, wpisany do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000104695, o numerze NIP 5260000991 i REGON 012015529, numer BDO 000536437 („ZBP”). Serwisem zarządza Centrum AMRON – wyspecjalizowana jednostka organizacyjna CPBiI.
- Serwis RON24.pl dostępny jest pod adresem https://ron24.pl i umożliwia przejście do części obliczeniowej dostępnej pod adresem https://raport.ron24.pl, gdzie możliwy jest zakup Raportu RON prezentującego automatycznie obliczoną kalkulację prawdopodobnej ceny mieszkania lub domu jednorodzinnego zlokalizowanego na terytorium Polski. Prawdopodobna cena określana jest na podstawie informacji o nieruchomości przekazanych przez Klienta i obliczana jest z wykorzystaniem autorskich algorytmów predykcji wartości nieruchomości stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1233, z późn. zm.), w oparciu o dane transakcyjne zarejestrowane w bazie danych Systemu AMRON, administrowanego i zarządzanego przez CPBiI w imieniu i na rzecz właściciela, Związku Banków Polskich.
- Dostawcą Raportu RON jest ZBP.
- Serwis RON24.pl korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek) do przechowywania informacji o jego użytkownikach. Szczegółowe informacje o plikach cookies, jak również o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z zamówieniem Raportu RON, znajdują się w Polityce prywatności serwisu RON24.pl.
- Kontakt z Administratorem Serwisu możliwy jest za pośrednictwem wiadomości elektronicznej wysyłanej na adres e-mail: RON24@amron.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej wysyłanej na adres: Centrum AMRON, ul. Leona Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa.
II. RAPORT RON
- Raport RON ma charakter informacyjny, do wykorzystania w celach prywatnych. Informacja o prawdopodobnej cenie nieruchomości prezentowana w Raporcie nie stanowi określenia wartości rynkowej nieruchomości w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 , z późn. zm.). W szczególności Raport RON nie stanowi operatu szacunkowego i nie może zastąpić operatu szacunkowego w przypadkach, w których istnieje prawny obowiązek ustalenia wartości nieruchomości – w takich przypadkach wartość nieruchomości może być określona wyłącznie przez rzeczoznawcę majątkowego.
- Raport RON jest dokumentem w formacie PDF spełniającym kryteria treści cyfrowej niezapisanej na nośniku materialnym, zdefiniowane w art. 2 pkt 5) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.) oraz w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów. Raport RON opracowywany jest w języku polskim.
- Raport RON dostępny jest w Serwisie RON24.pl w części „Oblicz dla mieszkania” lub „Oblicz dla domu”. Korzystanie z funkcjonalności Raportu RON możliwe jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, pod warunkiem spełnienia przez Klienta poniższych minimalnych wymagań technicznych:
- wymagania sprzętowe:
- stacja robocza spełniająca wymagania Microsoft dla Windows 10, 11;
- minimalna rozdzielczość ekranu: 1280x960;
- połączenie internetowe;
- wymagania dotyczące oprogramowania:
- Windows 10, Windows 11;
- przeglądarka Edge, Chrome, Firefox w aktualnych wersjach.
- W celu poprawnej realizacji usługi, przeglądarka Klienta musi poprawnie obsługiwać pliki cookie.
- Do dokonania zakupu Raportu RON niezbędne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Odczyt Raportu RON możliwy jest z wykorzystaniem każdego urządzenia obsługującego pliki w formacie PDF.
- Każdy wygenerowany Raport RON otrzymuje unikalny numer ID.
- Dostawca Raportu RON zobowiązany jest dostarczyć Raport RON bez wad.
III. PROCEDURA ZAKUPU RAPORTU
- Zakup Raportu możliwy jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Proces zakupu Raportu RON zgodnie z następującą procedurą:
- Klient wypełnia formularz, opisując nieruchomość, dla której obliczona zostanie prawdopodobna cena - opis nieruchomości dzieli się na trzy części dotyczące: lokalizacji, parametrów nieruchomości oraz pozostałych informacji o nieruchomości. W każdej części występują dane obligatoryjne (oznaczone bordową gwiazdką), bez których analiza nie będzie możliwa do przeprowadzenia, a także dane fakultatywne – podanie tych informacji nie jest niezbędne, jednak znacząco wpływa na jakość wyliczeń.
- W kolejnej części formularza Klient akceptuje Regulamin Serwisu i potwierdza zgodę na otrzymanie Raportu RON przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, tym samym przyjmując do wiadomości, że traci prawo do odstąpienia od umowy.
- W ostatniej części formularza Klient podaje adres e-mail, na który zostanie wysłany zakupiony Raport RON.
- Po kliknięciu w przycisk „Potwierdź dane formularza” Klientowi prezentowane jest okienko z polem tekstowym, w którym należy wprowadzić jednorazowy kod otrzymany na wskazany adres e-mail w wiadomości e-mail pod tytułem „RON - weryfikacja adresu e-mail” – wprowadzenie kodu i kliknięcie w przycisk „Wygeneruj raport” jest równoznaczne z potwierdzeniem prawidłowości adresu e-mail oraz potwierdzeniem chęci zakupu Raportu RON.
- Po kliknięciu w przycisk „Wygeneruj raport”, Klientowi prezentowany jest komunikat dotyczący generowania Raportu RON z informacją o automatycznym przekierowaniu do systemu płatności bezpośrednio po poprawnym wygenerowaniu Raportu. Możliwe jest również zamknięcie okna i poczekanie na wiadomość automatyczną pod tytułem „RON - link do płatności” wysłaną przez Serwis po wygenerowaniu Raportu RON, w której znajdzie się link, za pomocą którego możliwe będzie dokonanie płatności. Wiadomość wysłana będzie na adres podany przez Klienta w ostatniej części formularza.
- Po wygenerowaniu Raportu RON, Klientowi prezentowany jest komunikat z linkiem do systemu płatności PayU. Po skutecznym opłaceniu należności za usługę, Klientowi prezentowane jest podsumowanie z numerem ID zakupionego Raport RON. Raport w formacie pdf stanowi załącznik do wiadomości pod tytułem „RON – zakupiony Raport RON” wysłanej przez Serwis na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Dane opisujące nieruchomość wprowadzone przez Klienta do formularza w części dotyczącej lokalizacji, parametrów nieruchomości i pozostałych informacji o nieruchomości wykorzystane zostaną wyłącznie w celu dobrania transakcji porównawczych, których przedmiotem była nieruchomość o parametrach umożliwiających automatyczne obliczenie prawdopodobnej ceny.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
- Podanie adresu e-mail przez Klienta jest niezbędnym warunkiem wykonania usługi. Weryfikacja adresu e-mail następuje poprzez wpisanie do okienka z polem tekstowym prezentowanego Klientowi po kliknięciu w przycisk „Potwierdź dane formularza” jednorazowego kodu wysłanego na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Zakup Raportu RON jest możliwy po zaakceptowaniu przez Klienta Regulaminu Serwisu RON24.pl poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola akceptacji (checkbox) w części formularza dotyczącej Regulaminu Serwisu oraz po wyrażeniu przez Klienta zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Po wyrażeniu przez Klienta zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia, Serwis rozpoczyna świadczenie usługi niezwłocznie po złożeniu zamówienia przez Klienta. Usługa nie będzie świadczona bez akceptacji Regulaminu i bez zgody Klienta na otrzymanie Raportu RON przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i tym samym – bez zgody na utratę prawa do odstąpienia od umowy.
- Kliknięcie przez Klienta w przycisk „Wygeneruj raport” oznacza złożenie przez Klienta oferty nabycia Raportu RON. Po dokonaniu płatności za Raport RON Klient otrzymuje potwierdzenie zawarcia umowy w formie wiadomości e-mail pod tytułem „RON – zakupiony Raport RON”. Wysłanie przez Dostawcę Raportu RON wiadomości potwierdzającej zakup stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty Klienta, o której mowa powyżej, i skutkuje zawarciem umowy o nabycie Raportu RON.
IV. PŁATNOŚCI I FAKTURY
- Cena usługi świadczonej za pośrednictwem Serwisu RON24.pl podana jest na górze formularza oraz w wiadomości e-mail pod tytułem „RON - link do płatności” wysłanej przez Serwis po wygenerowaniu Raportu RON. Cena podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek VAT.
- Dostawca Raportu RON zastrzega sobie prawo zmiany cen. W przypadku zmiany cen, dla Klienta wiążące są ceny z chwili złożenia zamówienia.
- Płatność realizowana jest w formie przelewu internetowego za pośrednictwem systemu płatności online PayU na konto Dostawcy Raportu RON. Realizacja umowy o nabycie Raportu RON następuje po zrealizowaniu przez Klienta płatności.
- Po zakupie Raportu RON, Klient może zgłosić żądanie otrzymania faktury – zgłoszenie takie należy wysłać za pośrednictwem formularza kontaktowego w sekcji „Kontakt” lub mailem na adres RON24@amron.pl, podając w treści wiadomości numer ID zakupionego Raportu.
V. REKLAMACJE I ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonywania usług świadczonych przez Serwis RON24.pl lub w przypadku niezrealizowania ich zgodnie z Regulaminem, a także w odniesieniu do umowy o nabycie Raportu RON, Klient ma prawo do reklamacji. Do złożenia reklamacji znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Przedmiotem reklamacji mogą być zarówno usługi świadczone za pośrednictwem Serwisu "https://RON24.pl", jak również wszelkie zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu " https://RON24.pl", uwagi pod jego adresem i wszelkie inne sprawy związane z celem i przedmiotem działania Serwisu.
- Wszystkie reklamacje należy kierować drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza kontaktowego w sekcji „Kontakt”, mailem na adres e-mail: ron24@amron.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej wysyłanej na adres: Centrum AMRON, ul. Leona Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa.
- Składając reklamację, Klient jest zobowiązany podać numer ID Raportu RON lub nazwę usługi albo opisać przedmiot reklamacji, opisać powód reklamacji oraz podać swoje dane umożliwiające rozpatrzenie reklamacji.
- Oceny przedmiotu reklamacji oraz jej zasadności dokonuje pracownik lub upoważniony przedstawiciel Dostawcy Raportu RON.
- W sytuacji, gdy Dostawca Raportu RON nie uzna reklamacji Klienta, a ten się nie zgadza zjego decyzją, ma on prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów:
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t. j Dz.U. z 2025 r. poz. 229, z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Administratorem Serwisu. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl
- Klient może skorzystać z innych sposobów rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, dostępnych pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2.
- PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.), Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa powyżej, nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów m.in. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przed rozpoczęciem świadczenia przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
VII. NEWSLETER
- Serwis umożliwia skorzystanie z funkcji elektronicznego Newslettera, która jest wykorzystywana przez Administratora Serwisu do wysyłania informacji handlowych i marketingowych.
- Aby zapisać się na Newsletter, Klient powinien w odpowiednim formularzu podać swój adres e-mail, wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną oraz zapoznać się z zasadami przetwarzania danych osobowych przez CPBiI.
- Klient w każdym czasie może zrezygnować z Newslettera, w sposób wskazany w Newsletterze.
VIII. PRAWA AUTORSKIE
- Korzystanie z Serwisu RON24.pl nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych do utworów w nim zawartych. Klient może korzystać z tych utworów jedynie w zakresie dozwolonym w Ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 24 , z późn. zm.)
- Raport RON oraz treści publikowane w Serwisie RON24.pl stanowią utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie przewidzianej w tej Ustawie.
- Klient uprawniony jest do korzystania z Raportu RON na własny użytek. Zakup Raportu RON uprawnia go do odtwarzania Raportu na urządzeniach elektronicznych, zapisania Raportu w pamięci komputera lub innych urządzeń elektronicznych będących własnością Klienta lub wydrukowania go.
- Żadna część ani całość Raportu RON oraz innych treści zawartych w Serwisie RON24.pl nie może być powielana, udostępniana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji), włącznie z szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie i odtwarzaniem publicznym - bez pisemnej zgody Dostawcy Raportu RON.
- Zabronione jest również zmienianie struktury Raportu RON lub jakiekolwiek modyfikowanie pliku zawierającego Raport RON.
- Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa lub bez zgody Dostawcy Raportu RON jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
IX. ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych podanych przez Klienta podczas składania zamówienia Raportu RON, wprowadzonych przez Klienta do formularza kontaktowego lub podanych w wiadomości e-mail wysłanej przez klienta w związku z zakupem bądź reklamacją Raportu RON, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych, jest Dostawca Raportu RON – Związek Banków Polskich.
- Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z zamówieniem Raportu RON znajdują się w Polityce prywatności Serwisu RON24.pl.
X. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ADMINISTRATORA SERWISU
- Administrator Serwisu RON24.pl oraz Dostawca Raportu RON nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykorzystania informacji prezentowanych w Raporcie RON, a w szczególności z tytułu jakichkolwiek działań, zaniechań lub decyzji podjętych na podstawie tych informacji.
- Administrator Serwisu RON24.pl oraz Dostawca Raportu RON nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z usługi dostępu do Serwisu z przyczyn od niego niezależnych.
- Administrator Serwisu RON24.pl oraz Dostawca Raportu RON nie ponosi odpowiedzialności za błędy w wykonaniu usługi lub innych dyspozycji Klienta, a także za niewykonanie usługi lub innych dyspozycji Klienta z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych koniecznych do realizacji usługi lub dyspozycji.
- Administrator Serwisu RON24.pl oraz Dostawca Raportu RON nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie usługi z powodu blokowania przez administratorów serwerów pocztowych dostarczania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta, a także za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze lub innym urządzeniu elektronicznym używanym przez Klienta.
- Administrator Serwisu RON24.pl oraz Dostawca Raportu RON nie ponosi odpowiedzialności wyższej niż kwota odpłatności za umożliwienie korzystania z zasobów Serwisu RON24.pl.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Ewentualne spory pomiędzy Klientem a Administratorem Serwisu RON24.pl lub oraz Dostawcą Raportu RON będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Administratora Serwisu RON24.pl lub oraz Dostawcy Raportu RON zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Administrator Systemu RON24.pl zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Administratora Serwisu, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich w Serwisie.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 lipca 2025 roku do odwołania.
Pobierz regulamin w formacie PDF